lördag 5 februari 2011

Var är Fleetan?

I höstas såg jag Me and My Army, Kleerups nya band, vara förband till Teenage Fanclub. Habila låtar. Det lät väldigt mycket som Fleetwood Mac. Så läste jag en intervju med karl'n i Expressen nyligen. Där hade bandet listat sina influenser:

Eagles
Alan Parson
Devendra Banhart
E.L.O.
Neu!
Tom Petty
Dj Shadow
Midlake
Giorgio Moroder
Band of Horses
Todd Rundgren

Men inte Fleetan! Det var konstigt tyckte jag. Inte för att jag älskar FM, tycker de är himla överskattade. Folk borde lyssna på Abba istället!

5 kommentarer:

  1. Ha ha, en klassiker. Jag läste en annan, helt absurd, sådan förut, kommer inte ihåg nu...

    Jag trodde du skulle fråga var Fleetanhypen är nu? För ett år sedan älskade alla dem (och hade alltid gjort det), nu är det rätt tyst. Men ett tråkigt band, håller jag med om.

    SvaraRadera
  2. Svara mig du, var är den nu? Jag bara undrar.

    Ja, det är roligt det där. När tusen influenser finns med, men INTE den mest uppenbara.

    SvaraRadera
  3. ABBA för alltid. Måtte de aldrig gå ur tiden.

    SvaraRadera
  4. Jag kom på det värsta jag hört: Arga kocken sa i en intervju innan premiären att han inte var inspirerad alls av Gordon Ramsay.

    SvaraRadera