måndag 21 februari 2011

Lilla Lovis

För drygt en vecka sedan blev jag informerad om Lilla Lovis existens, av min kompis D. LL har släppt en vinylsingel på det klassiska sunkpunkskivbolaget Egg tapes and records och gjort tre musikvideos (eller heter det videor?): "Det kan jag ta i hand på", "Spottar aldrig ut" och "Ett litet barn". Snart kommer den fjärde. Enligt hennes blogg ska den heta "Brudar med små pattar kan dra åt helvete".

Bloggen är för övrigt rätt kul. Där kan man bland annat läsa ett fiktivt samtal mellan Justin Bieber och Elisabeth Fritzl. Simon Gärdenfors skriver såhär om LL: "Eddie Meduza är död. Onkel Kånkel är död. Nu finns bara Lilla Lovis." Det ska bli spännande att följa hennes framfart över Sverige.

11 kommentarer:

  1. D har ju postat LL på FB ett par gånger. Visst blir man glad?

    SvaraRadera
  2. Verkligen! Som sagt, jag har precis upptäckt henne. Har missat länkarna på fejjan. Hon är en riktig humörhöjare, Lovis.

    SvaraRadera
  3. D, ska det vara Dennis det? isf vill han två sitt namn innan detta tar för stora proportioner.
    Det var i kontext med LL som semantiska ordsmidet och samtidigt den värsta tänkbara kränkningen "Bloggrock" föddes.

    /D

    SvaraRadera
  4. http://www.myspace.com/538147413

    Kan jag stå ut med om det ska vara rolig tjej som sjunger snusk.

    /D

    SvaraRadera
  5. Det var genom David S. som jag första gången hörde om LL.

    SvaraRadera
  6. Gjorde du så fan heller.

    /Denis

    SvaraRadera
  7. Lugn och fin. Det här är min blogg och här ska det va bra stämning.

    SvaraRadera
  8. När argumenten tryter lutar man åt stämningsansökan minsann!

    SvaraRadera
  9. Vadårå? Allt jag säger är ju sant. Om du vill vara jobbig på internet så rekommenderar jag ditt favvoställe Flashback.

    SvaraRadera