fredag 25 februari 2011

Twimpan 20 år

I år är det 20 år sedan andra, och sista, säsongen av "Twin Peaks" premiärvisades i tv. En av mina absoluta favoritserier. Inte så värst originellt att tycka så kanske. Jag gör't ändå.

Den andra säsongen
av serien tycker jag har fått oförtjänt mycket skit. Visst är den sämre än första, men vaffan, ibland låter det som att den skulle vara helt värdelös. Så är det inte. Fram till mördaren avslöjas är kvalitén fortfarande väldigt hög. Efter det blir det ojämnt, jag erkänner, men glimrar ändå till ibland. Och sista avsnittet är ju magiskt.


Så nu tycker jag
vi höjer våra koppar med kaffe - black as midnight on a moonless night - och skålar för Twimpan. Och kollar på stenkastarscenen.


2 kommentarer:

  1. Ja, bra! Äntligen en värdig skål. Jag höjer koppen för Twin Peaks! Storslagen serie. Kult, kult, kult.

    SvaraRadera
  2. Kult eller ej, meget bra är det i alla fall!

    SvaraRadera