torsdag 23 december 2010

Inlandsrock

Inget dricksvatten, 30 minus och uppfuckad tågtrafik. Det är ingen lek att bo i Östersund dessa dagar.

Apropå Östersund kom jag igår att tänka på inlandsrock. Från kustlandskapen (nu är det norr om Dalälven jag tänker på) kommer det ju tjockt många band och artister. Inget konstigt med det, det är där de stora städerna ligger, där mest folk bor.

Jämtland kan jag ganska bra, skippar det. Men hur är det med Lappland och Härjedalen? De enda jag spontant kommer på är Glesbygd'n (Arvidsjaur), Shanes (Kiruna) och Ewert Ljusberg (Hede). Hjälp mig att komma på fler! Och det ska vara band/artister som fler än deras morsor och farsor vet om.

1 kommentar:

  1. Glömde helt bort hur mycket Vuollerim, med omnejd, har levererat: Zemya Hamilton, Jakob Hellman och Jokkmokks-Jokke.

    SvaraRadera