Satan vad saker kan gå fort med internet. Det här "Prata om det", jag har inte hängt med. Någon som känner igen sig? Det började tydligen med att Johanna Koljonen skrev om det på Twitter i tisdags. Sedan har det spridit sig som en löpeld (vad det nu är*) och det finns en tråd, om det nu är rätt term, på Twitter, en Fejja, en hemsida och en text på DN. Med mera.
Twitter förresten, visst är det ett företag? Tycker alltid det är lite obehagligt när företaget och själva företeelsen heter samma sak. Så oreflekterat reklamigt. Det var en parentes.
Hursom, jag tycker diskussionen verkar väldigt nyttig och bra. Sedan kan man alltid undra över hur stor den är bland "vanligt folk" och inte bara journalister, annat mediefolk och Twitter-medlemmar i största allmänhet. Hur populärt är Twitter egentligen? Jag har ingen aning. Grejer inom sociala medier har en tendens att beskrivas som folkrörelser, som att alla gör det. Är det verkligen så?
* Snott från senaste Klitty-boken.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar