torsdag 9 december 2010

En döngelbjörn med medektofobi

Ett av få sällskapsspel jag verkligen gillar är Rappakalja och då speciellt Total Rappakalja. Där finns fler kategorier än i originalet så det blir inte tjatigt. När jag bodde i Skåne för tusen år sedan fick jag höra talas om två ord som var med i spelet och som, vad jag förstod, fanns på riktigt. De var:

döngelbjörn = person som ofta släpper ifrån sig kroppsljud (rapar, fiser, smaskar, sörplar och så vidare)
medektofobi = rädsla för att konturen av penis ska synas genom byxorna

Frågan är hur verkliga de är. De finns varken med i SAOB eller SAOL och när jag söker på Gooooooooogle finns det bara 1 träff på varje. Båda länkarna går till inte speciellt officiella bloggar, här och här. Tråkigt. När orden var så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar