måndag 22 november 2010

Blogger hallå hallå hallå

Statistik-funktionen på bloggen funkar inte, är det någon annan med blogspot som upplever samma? För mig har funktionen legat nere ganska länge nu, typ en vecka. Ingen biggie, men man blir ju smått less ändå när det bara pågår. Försökte nyss hitta en mejladress till Blogger, så jag kan be dem fixa felet. Det var lättare sagt än gjort!

Jag klickade först på "hjälp", sedan på "kontakta oss". Där tänker man ju, dum som man är, att man faktiskt borde kunna kontakta dem. Icke! Under rubriken "behöver du kontakta vårt supportteam?" får man välja mellan åtta språk att kontakta dem på. Jag tar engelska. Vidare ser jag en länk, "write us", men där kan jag inte skriva ett mejl direkt till företaget. Allt leder bara vidare till ett jävla forum! Var finns företagets kontaktuppgifter?! Det borde finnas adress, mejl och telefonnummer direkt på blogger.com.

Det var samma sak när jag skulle kontakta Myspace, att tråckla sig fram genom sidorna till en jävla supportmejl krävde ju ett nätnavigerande av abnorma mått. Vissa internetföretag verkar inte tycka att man ska kunna nå dem, jävla idioter. Och sluta skriv "kontakta oss" och "skriv till oss" när det inte är så! Ett forum är inte samma sak som en direktkontakt.

3 kommentarer:

  1. Det roliga med den här texten var Janne Lucas-referensen i överskriften.
    http://open.spotify.com/track/2l7xCjpL3Wm3s5v6KWEF9S

    SvaraRadera
  2. Du tog den! Härligt. Var din kommentar, i sin tur, en referens till Pentagon?

    http://www.youtube.com/watch?v=CDr7WgAO-4I

    (3:21 in i klippet)

    SvaraRadera