måndag 9 maj 2011

Tidningen Solo berättar vad "han" tycker om sex

Jag har länge anat att tidningen Solo levererar sann och viktig information till landets unga kvinnor. Men det var först nyligen jag fick det bekräftat, genom en bläddring i maj-numret. Där finns artikeln "10 sexsanningar han önskar du kände till (du kommer bli överraskad!)" som är författad av Johanna Frölander.

Såhär lyder ingressen till artikeln:

Killar är inte alltid jätteduktiga på att berätta vad de känner innerst inne. Särskilt inte när det handlar om sex. Därför agerar vi mellanhand och listar tio sexsanningar som du behöver ha koll på innan ni tar er relation till nästa nivå. Du får också veta hur du använder sanningarna till din fördel.

Mycket spännande information! Tidigare har jag ofta fått lära mig att män är okomplicerade medan kvinnor är svårtydda väsen, men här visar det sig att även män är gåtfulla. Jag är ju man själv och älskar verkligen att få lära mig nya saker om mig själv, som man. Att försöka lära känna sig själv är bland det viktigaste en människa kan göra. Jag tror det är en utmaning som verkligen kan få oss att utvecklas. Men det är bara min åsikt.

Sexsanningarna är alltså tio stycken och det är bara i två av fallen som artikelförfattaren refererar till någon slags undersökning eller forskning. I ena fallet heter det "enligt flera amerikanska studier" och i den andra "enligt en amerikansk undersökning". Annars backas sanningarna enbart upp av citat från random killlar som "Sigge, 24", "Samir, 22" och "John, 22" vars åsikter görs till norm för ungefär halva jordens befolkning. Men jag tror (såklart!) att Frölander har belägg för allt hon påstår. Något annat vore ju absurt!

Helst av allt skulle jag vilja skriva ut hela artikeln (så bra är den!), men det är både jobbigt och dessutom, tror jag, olagligt. Men ni ska i alla fall få veta de tio sanningarna så att ni lämnar den här dagen med åtminstone några nya kunskaper.

#1: Män fejkar också.
#2: Han vill inte ligga varje dag.
#3: Oralsex är inte så viktigt.
#4: One night standet kan leda till kärlek.
#5: Han vill mysa efter sex.
 
#6: Han vill ha det äventyrligt.
#7: Hans brist på erfarenhet oroar honom.
#8: Han är inte en rump-man.
#9: Ja, han fantiserar om en trekant (och din kompis är med).
#10: Han är inte självisk.

Längst bak i tidningen finns en annan av numrets höjdpunkter, en krönika av Calle Schulman som är bror till Alex. Det jag verkligen gillar med bröderna Schulman är deras mod, att de törs säga och skriva saker som inte är så politiskt korrekta. Obekväma sanningssägare behövs i det här landet! Texten som Calle skrivit heter "Vi är inte lika!" där vi:et syftar på kvinnor och män. Texten börjar såhär:

Jag ska nu ta ett kliv ut på ett isflak. Ett kliv som mycket väl kan leda mig in i döden. För ämnet jag vill tala om är det mest infekterade som finns i Sverige idag. Det handlar om feminism. Jag vill tro att jag själv är feminist. Men det får man inte säga högt. För då tar det hus i helvete. För enligt människor som Underbara Clara, Isobel Hadley-Kamptz och Lisa Magnusson är jag per definition en fiende. Jag vill inte vara med på det. Och jag undrar om ni tjejer verkligen vill bli representerade av de här kvinnorna.

En genusplog plöjer genom precis allt i Sverige idag. Det går inte ens att öppna munnen utan att mötas av en pistolmynning i gommen och ett skott.

Calle, och nu vänder jag mig direkt till dig, det där är precis vad jag gått och tänkt på SÅ LÄNGE! Tack för att du satte ord på det! Fler borde våga göra det du gör. Som tur är finns det en organisation som vaktar dina och mina intressen. Läs mer om den här!

7 kommentarer:

  1. Åh herregud, vilken lista. Äntligen klarnar det. Fröken frölander borde få en stjärna i himlen.

    SvaraRadera
  2. Visst känner man sig upplyst?

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att Frölander belyser några punkter jag länge gått och funderat över....

    ... jag menar, det är mycket "han vill" och "inte vill". Nu behöver man inte gissa utan bara behaga.


    Nåväl, kul att halka in på din blogg.

    SvaraRadera
  4. vainvein: Precis! Det måste ju vara skönt för alla heterotjejer att få veta hur de ska bete sig mot oss heterokillar.

    Du är så välkommen hit.

    SvaraRadera
  5. åh uppfriskande med schulman-hat, tack för det! de får inte så mycket skit de förtjänar. listan gjorde mig mest bara ännu mer förvirrad, som om inte ni marsmänniskor vore tillräckligt obegripliga "väsen" redan innan! framför allt nr 8 "han är inte en rump-man" förstår jag inte alls. det är ju så svårt också att dyrka upp låset till ert komplexa inre också.

    SvaraRadera
  6. I'm an enigma, a mystery wrapped in a riddle

    SvaraRadera
  7. Jag är för fnissig för att komma på något att skriva!

    SvaraRadera