måndag 2 maj 2011

Prata om det

Jag hittade det gamla numret av Bon (#37, april/maj 2007) där kända personer pratar om sex med Sigge Eklund. Tänk att samtal om sex kunde bli så tråkiga och ickeupphetsande. Det verkar som att idén var att det skulle vara avslappnat, ocensurerat och inte så politiskt korrekt. Men det är klart att folk blir obekväma, kända eller ej, av att prata om sex i en jättestor tidning.

Många är fåordiga. Andra säger trötta grejer som Quetzala Blanco, Karin Ström och Marie Plosjö som pratar om hur de fantiserar om våldtäkt och äckliga gubbar. Jag blir inte ens upprörd, det är så segt bara. Diskussionerna lyfter liksom aldrig till något mer än bara kön, typ. Vilket kanske var meningen i och för sig. Tove Leffler säger några intressanta saker.

Roligast är väl ändå Lasse Lindh. Man undrar ju om han var ironisk eller hittade på eller bara fick en sjujävla feeling. Samtidigt måste man ge honom cred för att han är en av få som verkligen bjuder till.

Lasse Lindh (till Martin): Hur är det för dig?
Martin Kellerman: Med vad?
LL: Har du fått knulla mycket?
MK: Vad menar du?
LL: Jag menar... Jag har ju fått knulla. Jag har haft sex med x antal groupies.
Sigge Eklund: I Asien?
LL: Nej, inte i Asien. (Till Martin) Du måste ju få ha sex med tjejer för att dom tycker din serie är bra.
MK: (Tystnad.)
LL: Orsaken till att jag frågar är att jag tycker de bästa one-night-stands jag haft är de som vill lyssna på min musik medan vi har sex. Det har tagit det till en annan nivå.

* * * * *

Lasse Lindh: Känner ni nån som kan suga av sig själv?
Sigge Eklund: Frågan är hur man skulle hantera den talangen.
LL: Jag skulle aldrig mer gå ut. Jag skulle aldrig mer ha sex.
SE: Du skulle ligga hemma och suga på dig själv?
Martin Kellerman: Och lyssna på din egen musik?

3 kommentarer:

  1. Glömde några legendariska kommentarer från Lasse.

    "En annan grej jag vill ta upp. Och håll med om att det här alltid stämmer: att en tjej som är bra på att dansa är bra i sängen."

    "Tjeckiskorna är dom finaste. Öststatstjejerna. Dom som finns nu. Det är så sjukt snygga tjejer." (om tjejer i porrfilm, här måste han ju bara dryga sig?)

    "Det finns lyckliga horor, det finns det. Jag ska maila några klipp." (!!!!!!!!!!)

    SvaraRadera
  2. Fan det försvann ett inlägg.

    Jag tycker att Quetzalas och de andras prat om förbjudna fantasier var bra, just för att tanken var ett ocensurerat samtal utan analys. Att samtalet sedan kunde fungera som en plattform för debatt, och det blev det ju också. Många tyckte ju att det var fel av dem att berätta vad de fantiserar om, för att deras fantasier var fel. Och där finns det helt klart en politisk dimension: att kvinnor inte bara ska se ut och bete sig på rätt sett, utan även fantisera om rätt saker.

    SvaraRadera
  3. Det var en bra poäng! Det hade jag inte tänkt på.

    SvaraRadera