torsdag 28 april 2011

Dee Snider


Det står en byggställning utanför huset där jag bor. När jag nyss gick ut på balkongen såg jag ett djurben ligga på en av plankorna. I övrigt är plankan helt ren. Det ser ut som en installation. Väldigt märkligt.

Benet fick mig att tänka på Twisted Sister, rockbandet som jag lyssnade på när jag var yngre. Sångaren Dee Snider poserade ofta och gärna med köttiga benknotor. Undrar förresten om det har gjorts någon queeranalys av TS? Man skulle säkert kunna få in sleazerockbanden, som Mötley Crüe, på ett hörn också. De såg ju verkligen ut som tjejer eller kanske snarare transor. Samtidigt var det ingen tvekan om att rörde sig om väldigt heterosexuella män.

Min favoritlåt med TS var och är "Stay hungry". Den kan man lyssna på här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar