tisdag 28 juni 2011

Tetra II

Ni minns kanske mitt koleriska inlägg i tetrapak-"debatten" för en stund sedan? Det enda, verkligen ENDA, argumentet som motståndarsidan kunde komma på var att mjölken/filen tar smak av det andra i kylen. Själv hade jag ju ett FLERTAL goda argument.

M. påpekade också att det faktiskt finns skyddslock till den gamla, underbara, tetravarianten. Och H. förevigade nyligen dessa lock och skickade till mig. De finns alltså tillgängliga fortfarande. Det betyder att motståndarsidan inte har ett endaste argument kvar.

Tack M. och H. för att ni finns!


5 kommentarer:

  1. Tack, jag bara kör nu, mot solnedgången!

    SvaraRadera
  2. Man blir ju alldeles varm av allt beröm. Men de lär väl dö ut de där, om djävulstetran nu är här för att stanna...

    SvaraRadera
  3. M: Det är du värd! Jag tror att det blir den höga tetran med skruvlock som kommer bli standard, känns som att trenden går ditåt. Lite bättre än utvikbara pipen, men självklart inte lika bra som gammtetran... Men Norrlandsmejerier håller fortfarande fortet!

    SvaraRadera
  4. Menar ju självklart Norrmejerier (pinsamt).

    SvaraRadera