torsdag 4 oktober 2012

Searching for...

Jag gick och såg dokumentären Searching for sugar man på bio i går. Den som har blivit så hyllad. Och jag måste hålla med, den var väldigt bra. Rekommenderas. Men sedan när jag kom hem började jag tänka på titeln, Searching for sugar man. Filmen handlar om sökandet efter sångaren och låtskrivaren Rodriguez. Han har en låt på sin första skiva som heter just Sugar man, men den handlar inte om honom själv, utan om en knarklangare i Detroit. Så filmen borde ju heta Searching for Rodriguez. Eller har jag missat något?

OBS! Om du har tänkt att se den och vill komma så blank som möjligt, då ska du inte se trailern. Själv hade jag varken sett trailern eller läst något innan och det var ganska häftigt. Det kommer några spännande vändningar, nämligen.



2 kommentarer:

  1. Visst var den bra?!!!! Håller med om att det är lite märklig titel men vad gör man inte för att det ska låta coort?
    Gud vilken spoiler-trailer? Det är ju verkligen 3/4 av grejen att inte veta så mycket om historien innan.

    SvaraRadera
  2. Ja, jättebra! Och ja, otroligt spoilig trailer.

    SvaraRadera