lördag 5 januari 2013

Kändisar äter mat och pratar om sig själva

Jag är verkligen inte den första som gör den här spaningen, men känner att jag behöver rasa av mig lite. För nu måste trenden med tv-program där idén är "kändisar äter mat tillsammans och pratar om sig själva" fan få ett slut. Jag är så fruktansvärt spyless. Stjärnorna på slottet, Sommarpratarna, Så mycket bättre... 

Senast i raden är en serie med Mia Skäringer som ska gå på TV4. Jag såg en trailer nyligen och det verkar vara som vanligt: ett gäng kändisar träffas och äter mat, myser, skrattar och pratar om sig själva. Kan även tänka mig att de kommer berätta något "mörkt", typ om en traumatisk händelse i barndomen, om nån man kände som dog, kanske haft problem med spriten. Dramaturgin kräver det. De andra kändisarna börjar gråta och då blir det närbild. Tittarna gråter också. Det är bra tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar