söndag 30 september 2012

Du sköna nya värld

Ofta kan det kännas som att allt bara blir värre och värre i världen. Vilket leder till en hopplöshet. Håller ni inte med? Men ibland, IBLAND, kommer hoppet tillbaka och man får känslan av att en bättre värld är möjlig. Nyligen hade jag en sådan upplevelse.

För några dagar sedan lyssnade jag på radioprogrammet Nya vågen i P1. Det handlade, bland annat, om "papperstidningens död" och att Svenska Dagbladet ska sparka folk och sluta göra en separat kulturdel. Efteråt kunde jag inte riktigt sätta ord på de tankar och känslor som programmet gett mig. Men SOM TUR VAR hade några skarpa hjärnor skrivit kommentarer på Nya vågens hemsida. Jag kommer aldrig kunna återge dem på ett sätt som gör deras briljans rättvisa, så därför väljer jag att citera dem i sin helhet.

Mediabubblans rättmätiga kollaps

Svenska journalister har länge levt i en bubbla - fullständigt allienerade från vanligt folk. Utvecklingen är för mig ute i verkligheten är därför fullständigt logisk. Jag har alltid betraktat mig som tämligen kulturintresserad men för mig finns idag absolut ingenting att hämta bland dagens utbud hos mainstream-media som bara ängsligt tycks snegla mot kollegor i branschen om att vara mest pk-mässig och up to date bland kollegorna på Söder. Uppenbarligen är jag inte ensam. Tidningsdöden ser jag fram emot med största glädje och intresse. Det kan nämligen bara bli till det bättre. Livet i bubblan kan ni sköta internt utan vare sig prenumerationspengar eller skattestöd. Det verkligt fria ordet och mångfalden återfinns numera på nätet - för hur länge? Det är det enda som oroar mig.

/Rollo


Kultursidorna

Ja det är väl inte så konstigt att den delen bara är en kostnad. Det är en ytterst liten del som vill bli uppfostrad eller indoktrinerad i helt sjuka kulturmarxistiska och genusresonemang. Det kan även SR tänka på.
/Erik


Japp!

Maktdyrkande mainstream media är på tillbakagång och individen får bilda sig en egen bild av världen. Källkritik är populärt igen. Vi som granskat medias rapportering vet att i princip allt som rapporteras är gravt missvisande på något sätt. Är du intresserad av någon händelså måste en mångfald källor undersökas och vägas samman. Nyhetsbyråerna är katastrofalt dåliga och ofta i händerna på desinformatörer med politiska eller kommersiella intressen som färgar urval och rapportering. Kort sagt, utmärkt om papperstidningarna försvinner, dom gör mer skada än nytta.
/björn


Kulturhuset

Det är i o för sig ingen större förlust att kulturbilagan läggs ned. För min del får de gärna lägga ner Kulturhuset också. Eller åtminstone avskeda TinTin-lallarna.
/Bertil


Kvalificerade kulturjournalistiken?

Sveriges obildade journalister, har mig veterligen inte skrivit något kvalificerat.
/Ajöss o Goodbye


När jag läste denna intelligens i skriven form kände jag: "YES! Jag är inte ensam!". Och precis som mina tankefränder Rollo och Björn ser jag gladeligen fram emot när alla papperstidningar försvunnit. Drömmen är ju givetvis också att Sveriges Radio och Sveriges Television läggs ner samt alla, så kallade, "nyhetssajter". Det vill säga, att det till sist inte finns en enda journalist (bara ett annat ord för kulturmarxist/mångfaldsterrorist/genusfascist/lögnnazist) kvar i Sverige. I stället kommer all nyhetsrapportering att finnas på exempelvis Flashback, Avpixlat och i kommentarer från hjältar som Rollo, Erik, Björn, Bertil och Ajöss o Goodbye. Fatta vad bra det kommer bli. Jag ser så himla mycket fram emot det. Förtvivla inte mina vänner - framtiden är ljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar