onsdag 6 februari 2013

Defensiv allätarbingo

Jag är vegetarian och har varit det i en massa år. Det känns bra, för mig. Nuförtiden är det liksom inget jag ens tänker på. Jag skiter ärligt talat i hur andra väljer att äta och jag tar aldrig upp det i samtal, bara om någon börjar prata om ämnet eller ställer en direkt fråga. Tänk om folk efter det bara kunde säga "jaha", "där ser man" eller "grymt" och bara gå vidare. Men nej, det ska ofta ältas. Många köttitarianer verkar känna sig anklagade trots att det inte är jag som tagit upp frågan, trots att jag inte sagt något fördömande alls om deras matvanor, trots att jag inte sagt ett skit. Sorry, men då är det faktiskt ditt problem. Och jag tycker dessutom att ämnet är så ferucktansvärt jävla tråkigt. #pratainteomdet

En kompis tipsade om den här.

2 kommentarer: