måndag 20 augusti 2012

Anders Glenmark

Jag hörde en låt på radion nyss, med Lena Philipsson, och det lät precis som att det var Anders Glenmark som körade. Och då var det säkert det också, hans röst är ju extremt egen, till och med när han sjunger på engelska. Tänk bara One night in Bangkok. Han har en riktig "auteur-stämma", som jag brukar säga. När jag hörde Ph-låten kom jag att tänka på att jag inte vet Glenmark gör nuförtin. Niklas Strömstedt twittrar, översätter musikaler och är sådär myslycklig med TV4-Jenny, Orup gör egen musik och skriver låtar med hon Idol-Linnea. Men Anders? Är det någon som vet? 

Här är förresten min GES-lista:
1. Orup
2. Niklas Strömstedt
3. Anders Glenmark

2 kommentarer:

  1. Glenmarks trademarkstämsång är i paritet med Bowies på Lou Reeds Transformer. Alltså att man hör att det är han både på rösten och arrangemangen. Googlade vad alla syskonen Glenmark (Gemini) gjorde ifjol men har glömt svaret. Tror Karin inte gjorde så mkt alls offentligt och att Anders "jobbade på ett nytt soloalbum".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, ok. Sen lär han väl säkert hålla på med producerande och sånt också, det har han ju alltid gjort. Sånt märks inte så mycket i medija.

      Radera