tisdag 18 december 2012

Topplistan

I brist på annat tänkte jag göra en lista över vilka mina mest lästa blogginlägg är, fram till precis nu (om man nu kan lita på Bloggers statistiksiffror). Och inte just för 2012 utan för hela tiden bloggen har funnits, alltså sedan september 2010.

1. "Underbara Suede!" - om den gamla "Voxpop"-programledaren Magnus Karlsson, med mera (895 sidvyer)
2. Frimurarna (334)
3. Palme och Pelle - om Olof Palme och Pelle "Dead" Ohlin från Mayhem (323)
4. Verklighetens center (307)
5. Soltempelorden (300)
6. Folkets tempel (289)
7. Gymnasieföreningar (246)
8. Heaven's Gate (225)
9. Blod eld död - om boken med samma namn, av Ika Johannesson och Jon Jefferson Klingberg (193)
10. World light center (184)

Man noterar några saker. Att nummer ett sticker ut väldigt mycket, har över 500 sidvyer mer än tvåan. Det kan ju vara ett mätfel. Annars är enda förklaringen jag har kunnat komma på: Andreas Johnson. I vintras var han med i Melodifestivalen med en låt ("Lovelight") som lät rätt likt "Beautiful ones" med Suede. Det skrevs mycket om det i medierna och jag kan tänka mig att en del av alla de hundratusentals (?) som googlade "Suede" i och med den nyheten råkade hamna på min blogg. För det var just runt festivalen som sidvyerna för den här posten sköt i höjden, innan dess hade väldigt få läst den.

Annars är det ju tydligt att det här med sekter är populärt. Sex av platserna är inlägg från min "serie" om sekter, där jag liksom följde varje kapitel i boken "Sekter och hemliga sällskap" av Clas Svahn. Märks att det är ett ämne som lockar, vilket väl inte var oväntat kanske. Kul att många läser sektinläggen! Jag la ner ganska mycket tid på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar